نگهداری و استفاده از لنز

نگهداری و استفاده از لنز

1- شستن دستها با آب و صابون و خشک کردن آنها قبل از تماس با لنز 2- کوتاه و صاف بودن ناخنها (در صورت امکان)3 – همیشه از چشم راست, گذاشتن و یا برداشتن لنز را آغاز کنید. 4- لنز را قبل از آرایش صورت, در چشم قرار دهید. 5- چرت زدن و یا خواب نیمروز با لنز ممنوع(خواب سیاه وسفید).6- استفاده از محلولهای شستشو و ضدعفونی بطور مرتب .7- تعویض جا لنزی هر سه ماه یکبار. 8- عدم تماس صابون وآب شیر با لنز.

1- در هنگام گذاشتن و برداشتن لنز از چشم حتما دستهای خود را کاملا تمیز با صابون بشویید استفاده از صابونهای مایع به خصوص آنتی باکتریال بهتر است.

2- در هنگامی که لنز در چشم قرار دارد حتی الامکان از رفت و آمد در محیط های آلوده و پر گردو خاک خودداری نمایید .و از تماس دست با لنز و مالیدن چشم پرهیز نمایید چون در اثر مالش چشم ممکن است لنز از چشم بیرون آید و گم شود و یا به قرنیه چشم آسیب رساند.

لنز های تماسی ساخته شده از سیلیکون هایدروژل لنزهای نرم ساخته شده با استفاده از تکنیک پیشرفته هستند که امکان عبور مقدار بسیار بیشتری اکسیژن از لنز به قرنیه را در مقایسه با لنز های هایدروژل فراهم کرده اند.
درحقیقت لنز های سیلیکون هایدروژل امکان عبور پنج برابر بیشتر اکسیژن از لنز به قرنیه نسبت به لنز های معمولی هایدروژل را فراهم مینماید.
بررسی های انجام شد در بازار ایالات متحده امریکا در سال ۲۰۱۴ نشان داد که مزایای فراوان و راحتی لنز های ساخته شده از سلیکون هایدروژل باعث گردیده تا این لنز ها ۶۸ درصد سهم بازار را به خود اختصاص دهند و این مقدار با سرعت فزاینده ای در حال افزایش است.

3- در هنگامی که لنز در چشمتان است خانم ها حتی الامکان از مواد آرایشی استفاده ننمایند و یا در صورت استفاده اول لنز را در چشم قرار داده و بعد از آن از مواد آرایشی استفاده نمایید.

4- در هنگام استفاده از لنز در صورت بروز هر گونه قرمزی – تاری دید – عفونت و ناراحتی فورا لنز را از چشم برداشته و دور چشم و پلکها را با آب سرد و تمیز و صابون بشویید و و تا عدم بهبودی کامل از لنزتان استفاده نکنید ودر صورت عدم بهبودی کامل چشم حتما به متخصص چشم یا اپتومتریست مراجعه نمایید.

5- خانم ها حتما ناخن های خود را کوتاه و تمیز نگه دارند به خصوص ناخن انگشت سبابه که با آن لنز را از جا لنزی برمیدارند و یا در چشم میگذارند چون ناخن بلند یا باعث آسیب رساندن به چشم و یا به لنز میشود.

Phone icon
تماس